Targul de tara

Sâmbătă, 8 septembrie 2012, începând cu orele 1200, în Muzeul în aer liber din Dumbrava Sibiului, se va inaugura Târgul de țară, acțiune desfășurată în cadrul proiectului Culinar.Cult. Valorificarea tezaurului alimentar tradiţional în procesul dezvoltării durabile rurale, implementat de C.N.M. ASTRA, în calitate de lider de proiect, în parteneriat cu Asociaţia de prietenie Ille et Villanine - Sibiu – Dezvoltare teritorială prin cooperare, Asociaţia Judeţeană de Turism Sibiu, Direcţia Agricolă Judeţeană Sibiu, Asociaţia Producătorilor de Produse Tradiţionale şi Ecologice „Mărginimea Sibiului”.

Proiectul, finanțat de Consiliul Județean Sibiu și Consiliul General Ille et Vilaine – Franța, în baza Acordului de Cooperare Descentarlizată, se axează pe dezvoltarea unei strategii de conservare şi de valorificare a culturii şi civilizaţiei alimentaţiei tradiţionale din judeţul Sibiu și își dorește să promoveze o nutriţie bazată pe consumul produselor locale tradiţionale şi o relaţie economică solidară între mediul rural şi mediul urban.

În cadrul târgului vor fi prezenți 16 producători autorizați din județul Sibiu care vor oferi spre vânzare publicului vizitator produse lactate și brânzeturi, carne și mezeluri tradiționale, pâine, produse de panificație și dulciuri, legume și fructe de sezon, precum și miere și produse apicole, dulcețuri, siropuri și conserve de legume, țuică etc.

Târgul de țară are ca obiectiv promovarea alimentației tradiționale cu accent pe valorificarea produselor locale prin prepararea mâncărurilor specifice zonei. În acest scop, spațiul destinat vânzării produselor alimentare cuprinde și o bucătărie de vară dotată special în vederea realizării unor demonstrații practice după rețete specifice zonelor etnografice. Demonstrațiile de artă culinară se vor desfășura în spațiul bucătăriei de vară, unde se va găti pe soba cu plită încălzită cu foc de lemne, iar în cuptorul de pâine se vor realiza produse specifice.

Preparatele calde care se vor realiza în fața celor dornici să învețe sau doar să îsi amintească rețete tradiționale, vor fi specifice. La fiecare ediție a târgului o familie sau un grup de producători vor fi invitați pentru a găti si a demonstra atractivitatea si bunătatea mâncărurilor tradiționale. Periodic se vor organiza ediții tematice ale Târgului, prin scoaterea în evidență a unei localități, zone etnografice, etnii, ocupații tradiționale, produse etc.

Prin evenimentele organizate în cadrul acestui program aducem în atenția publicului vizitator importanța păstrării alimentației tradiționale, utilizarea superioară a resurselor naturale locale și stimularea micilor producători în vederea introducerii în circuitul economic a produselor alimentare de calitate. Promovarea produselor alimentare specifice României va educa a gustul și obiceiurile culinare, îndreptate, în prezent, spre alimentația produsă industrial care nu valorifică potențialul agricol și alimentar autohton. Prin crearea unei piețe care promovează produsele tradiționale românesti, se urmăreste conștientizarea importanței păstrării bucătăriei tradiționale ca valoare reprezentativă pentru civilizația populară, marcă a identității noastre culturale.

Mirela Iancu
Coordonator proiect

- spot audio -