"Marketingul si educatia in muzee" 4, 5 octombrie 2012

Marketingul şi educaţia în muzee - Sesiune ştiinţifică naţională la CNM ASTRA Sibiu,
4, 5 octombrie 2012.

În zilele de  4 şi 5 octombrie 2012, Complexul Naţional Muzeal ASTRA, în parteneriat cu Reţeaua Naţională a Muzeelor din România a organizat la Sibiu, cea de-a treia ediţie a sesiunii de comunicări Marketingul şi Educaţia în muzee. Evenimentul cultural propus publicului sibian dar şi specialiştilor a intrat deja în tradiţia sesiunilor de profil din România.

Treizeci şi cinci de unităţi muzeale şi alţi operatori culturali, care derulează programe în colaborare acestea, din ţară dar şi din Republica Moldova, şi-au dat întâlnire la Sibiu pentru a pune în discuţie viziuni moderne, asupra rolului patrimoniului material şi imaterial în viaţa comunităţii, modalităţi de promovare şi elemente novatoare din sfera conceptelor de pedagogie muzeală.

După cum indică şi titlul, programul sesiunii a evoluat pe două direcţii principale: cea destinată marketingului cultural şi cea vizând programele educaţionale, derulate de către instituţiile culturale prezente la manifestare.

Programul manifestării a inclus prezentarea lucrărilor de specialitate, dezbateri pe marginea acestora, dar şi două ateliere. Primul dintre ele, desfăşurat joi, 4 octombrie, moderat de Ovidiu Baron, Adrian Alexe şi Lucian Robu , a adus în discuţie direcţii şi viziuni privind posibilitatea înfiinţării unui viitor muzeu al comunismului. Al doilea atelier, susţinut vineri, 5 octombrie, de Ovidiu Daneş (Fundaţia DALA , Bucureşti), a avut ca temă educaţia prin şi pentru patrimoniu.

Propunerile specialiştilor, rezultate în urma sesiunilor de discuţii au evidenţiat, de asemenea teme viitoare din sfera proiectelor educaţionale destinate mediului muzeal ce vor constitui obiectul dezbaterilor ediţiei din 2013 a sesiunii.

Anda Ionaş,
Lucian Robu