Portul popular marcă a identităţii etnoculturale: conferinţa internaţională a muzeelor de etnografie din centrul şi sud-estul Europei, ediţia a IV-a, 15-17 octombrie 2004
  • Coordonator: Prof. Dr. Corneliu Bucur
  • An apariţie: 2006
  • Preţ: 29 LEI
Volumul Portul popular – marcă a identităţii etnoculturale reuneşte studiile prezentate în cadrul celei de a IV-a Reuniuni a Muzeelor de Etnografie din Centrul şi Sud-Estul Europei, organizată la Sibiu, în perioada 15–17 octombrie 2004, în colaborare cu Ministerul Culturii şi Cultelor, Muzeului de Etnografie din Viena, Muzeului Etnografic din Budapesta şi Muzeului Transilvănean din Gundelsheim.
Au fost prezenţi la Sibiu specialişti din principalele muzee etnografice şi institute de cercetare din Austria (Franz Grieshofer, Viena), Germania (Irmgard Sedler, Kornwestheim, Henrike Hampe, Ulm), Ungaria (Szacsvay Éva, Budapesta), Croaţia (Aida Brenko, Vesna Zoric, Zagreb; Olga Orlic, Istre), Serbia şi Muntenegru (Vera Sarac – Momcilovic, Belgrad), Ucraina (Lyudmyla Bulhakova-Sytnyk, Hanna Wrotschynska, Lviv) şi România (Corneliu Bucur, Ilie Moise, Horst Klusch, Ana Grama, Maria Bozan, Mirela Creţu, Elena Găvan, Doris Popescu, Constantin Necula, Rodica Dinulescu, Iulia Teodorescu, Sibiu; Ioan Sorin Apan, Braşov; Eva Giosanu, Iaşi; Cristina Hănulescu, Vâlcea).
Sub coordonarea ştiinţifică a prof. dr. Corneliu Bucur lucrarea cuprinde comunicările editate în limbile germană şi engleză având ca temă reprezentarea muzeală a portului popular, rolul pe care muzeele şi-l asumă pentru valorificarea colecţiilor existente, prin repunerea în circuit a pieselor specifice costumului tradiţional – impactul asupra vizitatorului de expoziţie, impactul asupra celor ce confecţionază piese de port tradiţional (revitalizarea unor meşteşuguri artistice tradiţionale – ţesut, cusut, brodat), dar şi asupra creatorilor contemporani de modă ce se pot inspira din aceste modele