Marketingul şi educaţia în muzee, ediţia I
  • Coordonatori: Ovidiu Baron, Eliza Penciu
  • ISSN 2247-9473
  • Anul apariţiei: 2010
  • Număr pagini: 200
  • Format: 14,8x21cm (A5)
  • Preţ: stoc epuizat
Între 21-23 octombrie 2010, Complexul Naţional Muzeal ASTRA a organizat, în muzeul în aer liber din Dumbrava Sibiului, prima ediţie a Sesiunii de comunicări Marketingul şi educaţia în muzee. Cu acest prilej a fost editat volumul Marketingul şi educaţia în muzee. Publicaţia reuneşte, în cele 200 de pagini, prezentările susţinute de participanţii la sesiunea de comunicări de la Sibiu, precum şi trei expuneri ale programelor educaţionale concepute şi desfăşurate de muzeografi şi colaboratori ai Muzeului Naţional al Carpaţilor Răsăriteni din Sfântu Gheorghe. Tematica abordată de autori este una extrem de variată şi acoperă mai multe subiecte/subteme precum: promovarea muzeelor cu ajutorul noilor tehnologii informaţionale, importanţa anchetelor sociologice în conturarea profilului vizitatorului la muzeu, dezvoltarea de noi servicii culturale şi turistice adresate diferitelor categorii de public, organizarea de şantiere arheologice, tabere experimentale şi şcoli de vară pentru elevi şi tineri, valorificarea şi promovarea patrimoniului muzeal prin programe de educaţie muzeală, programe speciale pentru persoanele cu dizabilităţi, valorificarea patrimoniului cultural prin intermediul imaginilor fotografice şi a filmului documentar, editarea unor publicaţii destinate elevilor, utilizate în cadrul programelor de educaţie muzeală, prezentarea unor programe educaţionale desfăşurate în muzee europene sau proiecte concepute pentru românii din afara graniţelor.  
Publicaţia Marketingul şi educaţia în muzee, editată de „ASTRA Museum” şi tipărită în condiţii grafice bune, oferă atât specialiştilor cât şi publicului larg, contribuţii de mare interes şi valoare ştiinţifică privind marketingul şi educaţia muzeală.

Delia Voina