Marketingul şi educaţia în muzee, ediţia a II-a
  • Coordonatori: Ovidiu Baron, Delia Voina, Dragoş Neamu
  • ISSN 2247-9473
  • Anul apariţiei: 2011
  • Număr pagini: 200
  • Format: 14,8x21cm (A5)
  • Preţ: stoc epuizat
Publicaţia reuneşte în paginile sale lucrările susţinute la cea de a doua ediţie a sesiunii de comunicări Marketingul şi educaţia în muzee desfăşurată la Sibiu, în zilele de 6 şi 7 octombrie 2011. Organizată de Complexul Naţional Muzeal ASTRA şi Reţeaua Naţională a Muzeelor din România sesiunea a cuprins, şi în anul 2011, două secţiuni (marketing muzeal şi programe de educaţie muzeală) la care au participat patruzeci de specialişti din douăzeci de muzee din Sibiu, Braşov, Bucureşti, Sfântu Gheorghe, Baia Mare, Ploieşti, Brăila, Galaţi, Târgovişte. Programul manifestării a inclus, pe lângă prezentarea lucrărilor de specialitate şi dezbaterile pe marginea acestora, un workshop cu tema Interactivitatea - stimulent, unealtă sau temă pentru programele educaţionale – coordonat de Irina Hasnaş-Hubbard şi o masă rotundă cu tema Strategii comune de promovare a muzeelor din România, coordonată de Dragoş Neamu, preşedintele Reţelei Naţionale a Muzeelor din România.

Din cuprins: Anamaria Tudorie, Politica de promovare - componentă esenţială a mixului de marketing. Studiu de caz: Muzeul Naţional Brukenthal; Gabriela Cuzepan, Marketingul în Muzeul de Istorie Naturală. Studiu de caz; Olimpia Adela Colibaba, Facebook. Nu doar o modă, ci o necesitate pentru promovarea evenimentelor culturale; Adina Dragu, Educaţia adulţilor şi formarea educatorilor; Dr. Rodica Ciobanu, Educaţia geologică în muzee între necesitate şi realitate. Studiu de caz: Muzeul de Istorie Naturală Sibiu; Brînduşa Ilie, Şcoala de Vară „Tradiţii şi obiceiuri din judeţele Brăila şi Sibiu, 2011”; Ioana Constantin, Poveşti interactive şi jocuri. Vacanţă inedita la Muzeul Judeţean de Istorie şi Arheologie Prahova; Diana Macarie, Viorel Ştefu, Muzeul Municipal Mediaş şi proiectul „Micii cercetători”; Dr. Dan Buzea, Alexandra Cîrlănescu, Tabăra experimentală „Silex Tools” de la Cremenea - Malu Dinu Buzea (judeţul Covasna); Marinela Loredana Bârna, Muzeul vine la tine!; Ana-Maria Mesaroş, Proiectul educaţional „Secretele Muzeului de Istorie a Farmaciei” din Sibiu; Ciprian Petru Crişan, „Club muzeal pentru tineret în 2011 - între experimentul unei şcoli de vară şi o experienţă inedită de comunicare - un montaj cultural-educativ al Muzeului de Mineralogie Baia Mare”; Dr. Vaier Rus, 12 ore de educaţie muzeală pentru adulţi: Dansul Romana şi istoria jurnalismului; Aurelia Vochin, Carmen Beşcucă, Zborul – eterna fascinaţie; Viorica Arcan, Proiectul educaţional Cine îşi face cuib şi cine locuieşte în parcurile noastre?; Eliza Penciu, Muzeul ASTRA, instituţie parteneră în cadrul proiectului „Stagiile de pregătire practică a studenţilor - un pas important în tranziţia de la studiu la viaţa activă al Universităţii Lucian Blaga din Sibiu”; Marilena Iordache, Marius Stănescu, Strategia de branding a Complexului Naţional Muzeal „Curtea Domnească” Târgovişte; Ovidiu Savu, Programe de educaţie muzeală permanente la Muzeul „Casa Mureşenilor” din Braşov; Andrea Deàk, Cristina Ioana Felea, Meştereşte cu noi vara! - Ediţia a II-a; Rozalinda Posea, Cătălina Dumitrescu, Vocea de departe, incursiune în lumea comunicării; Raluca Ioana Andrei, Anca - Elena Mira, Muzeul se prezintă; Maria Claudia Neacşu, Joc şi culoare la muzeu; Gabriela Călin-Mihălţian, Muzeul ca o şcoală – Program de educaţie murală în cadrul Muzeului de Etnografie Universală „Franz Binder”; Casandra Vidrighin, Organizarea, restaurarea şi valorificarea depozitului de ghipsuri a Muzeului Naţional Brukenthal.

Delia Voina